}

Tuesday, November 3, 2015

Ini yang disebut the power of barokah doa.

TEKNIK 'REVERSE PSYCHOLOGY' DALAM BERDOA:

Bila kita berdoa tapi masih 'belum lagi dikabulkan', masih adakah cara lain untuk memakbulkan doa kita?
Alhamdulillah. Ia ada.

Minta orang lain mendoakan untuk kita. Mohon agar orang lain doakan permintaan anda. Mana tahu dengan izin Allah doa orang lain itu adalah asbab makbulnya doa kita kerana kunci kesejahteraan kita ada pada doa-doa ikhlas yang orang lain panjatkan dalam doa mereka.

Jika masalah anda masih belum selesai, mohon orang lain untuk mendoakannya.
Ini yang disebut the power of barokah doa.

Rasulullah ï·º bersabda dalam hadits yang diriwayatkan oleh Muslim dari Sufyan bin Abdullah, beliau berkata, "Saat aku datang ke Syam, maka aku mendatangi Abu Darda' di rumahnya, namun aku tidak menemuinya, aku hanya menemui isterinya, lalu isterinya berkata, "Adakah kamu ingin menunaikan haji tahun ini?", aku menjawab, "Ya, benar", kemudian isterinya berkata lagi, "Doakanlah kebaikan bagi kami, karena sesungguhnya Nabi bersabda,

"Doanya seorang mukmin tanpa diketahui oleh orang yang didoakan adalah pasti terkabulkan, di samping di kepalanya ada malaikat yang diberi tugas untuk mengawasinya, jika dia berdoa kebaikan bagi saudaranya, maka malaikat akan mengaminkannya dan berkata, "Semoga Allah memberikan perkara sama kepadamu".

Sent from: Lenovo A850i







No comments:

Post a Comment