}

Wednesday, February 13, 2013

Ber Tabita

Salam,

Bayak betul aku dah ketinggalan nak update kat blog. sebelum ni ada masalah yg blog aku dh overlimit. so tak boleh nak upload gambar, jadi tadi dapat cari satu tutorial kat satu blog. dia dok gajor dari A sampai Z mcm ner nak buat sampai boleh upload gambar, makan masa juga nak membuat n mempelajarinya, al-maklum benda baru jadi kena perhatikan satu persatu heheheh... Alhamdulilah berjaya juga akhirnya. aku kan budak yg bijak. (perasan sangat la tu).. ini link nya Penyelesaian Untuk Blog Yang Tidak Boleh Upload Gambar (ada 12 langkah)
sebenarnya aku nak cerita tentang TABITA Skin Care.. aku dah banyak kali search kat google. kebanyakan berakhir dengan kegembiraan dan tak menghampa si pemakai atau si pembeli (betul ke ayat aku ni...). jadi aku pun beli ler satu set Exclusive

 *** masih lagi buka Tabita Exclusive set utk Price RM280.(postage rm10) *** ini adalah iklan yg aku ambik kat facebook. Zai Tabita (ada yg jual mahal giler sampai cecah rm400.00, tapi masa ni mmg tengah offer so mmg rezeki aku ler nampaknya. yg aku beli mmg original.

aku pakai pada waktu pagi (selepas bagun dari tido, time nak mandi tu) n petang (selepas balik dari keja) aku terima set ni pada 08.02.2012 teruja betul masa ni dan tak sabar nak memakainya. sampai aje rumah aku siap2 mandi n terus cuci muka. kat sini aku nak cerita pengalaman sepanjang mengunakan TABITA Skin Care.

1day - ok aje tak byk sangat perubahan

2days - masa ni aku pi hantar pegantin (adik ipar aku yg kawin) adik ipar aku yg lain tanya [kenapa muka akak mcm terbakar, merah sangat. aku dah cuak giler. tengok kat cermin masa ni mmg ngeri. merah lepas tu gelap n rasa kulit muka tegang sangat. aku bgtau dgn adik ipar aku tu, yg aku pakai produk baru. so dia hanya jawap oh...] aku siap sms pada penjual produk ni betul muka akan jadi mcm tu...

3days - masa cuci muka terasa pedih yg amat sangat. bila apply toner lagi ler pedih. mcm nak menjerit pun ada jgk. kalau yg tak kuat semangat mmg boleh putus asa nak guna produk ni. tapi aku pk kan yg produk ni mahal. aku teruskan juga guna agar tak membazir mcm tu aje.

4days - muka dah megelupas mcm kena sun bern. tekopek2 masa ni bila cuci muka pun pedih giler n bila apply toner pun sama juga.

5days - yg megelupas tu dah nampak kurang sikit. jeragat pun dh nampak pudar skit. dah tak pedih muka bila cuci n pakai toner.

6days (hari ni) - muka aku msh nampak megelupas lagi tapi dah tak seteruk masa hari ke 3 dan 4.. so skang aku masih meneruskan menguna produk TABITA... tak sabar nak tunggu hari2 yang seterusnya.

so bagi pengguna TABITA yg baru berjinak2 nak mengunakan produk ni, jangan putus asa yer. biasa ler sakit 2 tu. kata nak nampak cantik. tapi kalau dah cantik, muka dah gemus n pinking dan licin. jangan lah pulak riak yer. sebab tu semua hanya pinjaman sahaja. aku pun selalu ingatkan diri sendiri juga... moga2 kita semua berjaya ber TABITA... Good Luck untuk diri sendiri... aku tak upload gambar semasa dalam ber TABITA. tapi apa yg aku cerita ni ada benar2 belaka..... \(o_O)/

gambar ni mmg set original diserta kan dengan paperbag n bag tabita untuk letak set tersebut. aku pinjam dari Zai Tabita. sebab aku tak sempat nak ambik gambar yg sebenarnya...





TABITA SKIN CARE EXCLUSIVE SET INCLUDING :-

1. 1 BOTTLE FACIAL FOAM

2. 1 BOTTLE TONER (SMOOTH LOTION)

3. 1 DAILY CREAM (40gram)

4. 1 NIGHLTY CREAM (40gram)

Daily Cream

Daily cream berfungsi sebagai sunblock SPF 30 yang dapat menjaga kulit anda dari sengatan matahari yang dapat merusak kulit anda. Selain itu daily cream juga berfungsi untuk menangkal radikal bebas yang juga dapat merusak kulit anda. Seperti yang telah diketahui, sengatan sinar UV, radikal bebas dapat menyebabkan pigmentasi pada kulit (flek-flek dan warna kulit tidak merata) serta warna kulit menjadi kusam. 

Nightly cream

adalah langkah terpenting dalam perawatan dengan TABITA skincare. Nightly cream mengandung ekstrak pepaya, vitamin A, vitamin C dan vitamin E serta benzoyl. Vitamin A sangat ampuh untuk membantu mengeringkan jerawat pada kulit dan menstabilkan kondisi kulit. Vitamin C dapat mencerahkan kulit da membuat kulit putih merona. Vitamin E dapat menghaluskan kulit dan meremajakan kulit. Benzoyl adalah kandungan yang sangat ramah lingkungan dan dapat mengeringkan jerawat sampai ke lapisan kulit terdalam, memperbaiki struktur bagian dalam kulit, menstabilkan jaringan lemak yang menyebabkan timbulnya jerawat, sehingga jerawat enggan muncul lagi.

Facial Soap 

Sabun berbentuk cecair yang digunakan untuk membersihkan kulit muka dan leher dari kotoran yang menempel dan dapat menganjalkan kulit. Facial Soap ini berfungsi untuk membersihkan kulit anda dari segala kotoran yang menempel. Bahan utamanya adalah ekstrak papaya, yang dapat mencerahkan kulit wajah anda secara semulajadi. Apabila disimpan di tempat yang bersuhu dingin, facial soap ini akan kelihatan serabut-serabut dan seperti ketulan atau gumpalan-gumpalan papaya. Ini kerana facial soap ini diadun dan dibuat secara semulajd tnpa bahan terlarang :-)

Toner (Smooth Lotion )

Pembersih dan penyegar kulit muka dan leher dapat mengurangkan dan seterusnya menghilangkan jerawat dan menjadikan kulit kusam kembali bersih, putih dan berseri. Smooth Lotion berfungsi sebagai pembersih lanjutan bagi kulit anda. Setelah kekotoran yang terdapat pada permukaan kulit anda dibersihkan dengan facial soap, smooth lotion membersihkan sisa kotoran yang telah tersimp...an sekian lama di bawah permukaan kulit anda. Seperti yang diketahui, kotoran lama yang tersimpan di bawah kulit amat sulit untuk dibersihkan. Namun dengan smooth lotion TABITA, ia mampu untuk membersihkan segala kotoran dan mengecilkan pori .. :-)


CARA-CARANYA (untuk pengguna baru tabita) :-

Pagi :-

1) Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas. Jgn lap gune kain,biarkan air meresap sendiri,slps tu dlm keadaan kulit muke lembab tnpa air spukn smooth lotion

2) Sapukan dengan Smooth Lotion yang sudah di tuang diatas kapas tipis kira-kira 2-3 titis

3) Usapkan ke wajah dan leher dengan perlahan secara merata (jangan digosok / ditekan)

4) Setelah merata, dlm keadaan lembab, pakai Daily Cream pada siang hari secara rutin/ Night Cream pada malam hari



Me,
TeruTeruBozu's

No comments:

Post a Comment