}

Wednesday, October 30, 2013

Apa maksud P/S

 email aku....

 
email bos aku...

 

Selalu nampak bos aku bila bg email ada note P/S, tapi aku tak pernah plak nak ambik tahu maksud P/S tu atau aku PK play station or personal msg.. tapi tidak mungkin. tanya kawan satu office dia pun terlupa apa maksud dia.. dh tiba masa aku perlu guna perkataan nie P/S kat email yg aku nak send bg customer...

so aku google, then ada satu blog dok cerita panjang ttg P/S ni.. aku copy paste jer dari blog tu.

" maksudnya ialah 'Post Script'. sebab dolu2 org tulis telegram ke mungkin dia dah taip dulu content surat then baru teringat nak tambah lagi, so dia pun wat la PS kat bawah tu. kalau ada nak tambah lagi, sile gunekan 'P.P.S', maksudnye 'Post-postscript' "

note : peringatan tuk aku juga...


 
Me,
(T_T) TeruTeruBozu's

1 comment: