}

Sunday, December 30, 2012

Hari Kira Megira....

Salam...

Bila akhir tahu aje stock take, bila stock take aje akhir tahun. menjelang aje akhir tahun aktiviti mengira stock baik di production, store dan qc dept. sudah menjadi kebiasaan. tak perlu kuar email atau memo. automatik semua dept dah pandai buat kerja sendiri.

stock take tahun 2012 telah berjalan dengan lancarnya. sebab tahun ni product kat kilang aku ni dah tak banyak. sebab kitaorg dah bagi habis delivery pada customer sebelum auditor datang. pandai tak kitaorg semua buat keja. bila barang tak banyak so tak banyak benda yang hendak dikirakan... bos aku pun senyum lebar sebab duit masuk heheheh...

Hari ini 31.12.2012 adalah waktu untuk auditor dari luar akan datang ketempat kerja aku untuk verify sama ada stock yang kitaorg declare betol atau tidak. tapi klu kitaorg kelentong auditor pun, bukan dia tahu pun. tapi takder ler sampai tahap nak menipu. kerja tetap kerja, sebab itu dah jadi tanggungjawap kitaorg semua.

Good Luck untuk semua staff yang menjayakan Stock Take untuk tahun 2012..

" buat pertama kali auditor dtg stock take minta sticker yg di lekatkan kat barang nak wat kenang-kenagan heheeh... banyak le buat kenang-kenangan. ni bukti yg dia check tu betul sama dgn sticker. "


" dah siap key in dlm paper ni. kena ada sorang check apa yg aku rekod sama ke tidak dgn barang yg ada "

" ni tulisan aku, cantik tak. mcm budak darjah 6"



Me,
TeruTeruBozu's



No comments:

Post a Comment