}

Saturday, November 17, 2012

I'm come back



Assalamualaikum wbt...

Salam Maal Hijrah buat semua. terlambat pula aku tahun ni... Doa dah selesai. Makna dalam doa tu yang nak dibawa sepanjang tahun. Moga Allah permudahkan kita untuk jadi hamba Dia yang soleh dan musleh. Aamiin..!

nampaknya tahun ni aku dah pasang hajat baru. nak jadi baker yang berjaya. nak mendalami dunia baker. banyak sangat dapat resepi kek baru ni. wat masa ni tengah mengumpul resepi. n tegah membuat pilihan mana resepi yang boleh dijadikan panduan. bila dengar mcm bagus sangat... tapi itulah harapan aku yang tengah membuak2 mcm gunung everest. tinggin betul angan2 makci comel ni.. ahaks~ (dalam hati berkata, chaiyok!! chaiyouk!! Faithing!! Faighting!! TeruTeruBozu's)

mlm ni nak cuba buat butter cake. tengah menunggu cik hubby pi kedai beli telur... hari ni my hubby tak sihat dijangkiti demam + selsema + batuk = aku pun terpaksa cuti hari ni n tak keja. sebab risau jugak ti sama nak masakan kan tuk dia. takper ler kan demi suami tercinta.. tercinta la sangat yer mak temah jiran sebelah flat belakang rumah cucu senah heheheh...

pagi tadi buat breakfast bubur special tuk hubby. bubur ni aku buat bila time dia sakit aje. sebab tu aku cakap bubur special... mmg sedap giler. sebab aku yang tak sakit pun tolong makan juga. selain tu aku buat cekodok cyber hehehe... jeng... jeng... cekodok ni pun special juga. bahan2nya ialah ulam kacang botol + bawang besar + lobak merah + lada bangala hijau + ikan bilis dan perisa secukup rasa yer... cicah dengan sambal lada idup. stock tempoh hari yang hubby buat... suami aku ni pandai buat sambal lada idup, mmg sedap yang amat sangat. super duper... tahap gaban. aku paling suka bila masak sesuatu tu berwarna warni n dalam bhs org putih colourfull...

untuk menu mlm ni kami makan nasi + ikan parang masak asam pedas johor.. bukan negeri lain ya... ingat tu !!!

aku lupa nak ambik gamba cekodok cyber n bubur special tu.. next time aku buat lagi.. aku upload...

Wasalam...

Aku dengan impian ku.
TeruTeruBozu's




No comments:

Post a Comment